Computerhulp Direc‚Äčt

... het adres voor de particuliere thuisgebruiker en zzp'er
in de regio Alkmaar e.o.

Hulp op afstand

Met behulp van een eenvoudig gratis programma ('TeamViewer QuickSupport'!), dat in feite geen installatie vereist, kan Computerhulp Direct u ook op afstand hulp bieden. Enige vereiste is een werkende internet-verbinding en het voornoemde programma.
Middels dit programma wordt de besturing van uw computer (via een beveiligde verbinding!) tijdelijk volledig door Computerhulp Direct overgenomen.

Voor een dergelijke sessie, dient u eerst een afspraak te maken (hetzij telefonisch of per e-mail!).

Wat moet u doen wanneer een afspraak gemaakt is?

1. TeamViewer QuickSupport downloaden en installeren
Ga naar de website van TeamViewer om het programma 'TeamViewer QuickSupport' te downloaden en uit te voeren (= klik daar op de blauwe knop 'Deelnemen aan afstandsbedieningsessie'!). Wanneer er een 'Beveilgingswaarshuwing' op uw scherm verschijnt, hoeft u zich daar niets van aan te trekken (negeer deze waarschuwing gewoon en klik op 'Ja'!).

2. Uw TeamViewer Partner-ID en Wachtwoord telefonisch doorgeven
Vervolgens krijgt u op uw computer een 'TeamViewer QuickSupport-scherm' met een ID en Wachtwoord (nummers!) te zien. Geef deze beide nummers telefonisch aan Computerhulp Direct door. Daarna wordt er tussen uw computer en die van Computerhulp Direct een (beveiligde!) verbinding tot stand gebracht. Zodra dit gelukt is, verschijnt op de pc van Computerhulp Direct uw bureaublad. Laat daarom uw muis en toetsenbord verder met rust: De bediening wordt overgenomen!




















3. Computerhulp Direct verbreekt de verbinding
Wanneer uw computerprobleem en/of -vraag naar tevredenheid is opgelost/beantwoord, verbreekt Computerhulp Direct de verbinding. Daarna kunt u dan het 'TeamViewer QuickSupport-scherm' sluiten.

N.B.: Klik voor meer informatie over het alsuiten van een dergelijk abonnement op het hierna volgende infobulletin: 'Hulp op afstand-abonnement op jaarbasis' .