Computerhulp Direct
... het adres voor de particuliere thuisgebruiker en zzp'er in de regio Alkmaar e.o.
Met
behulp van een eenvoudig gratis programma ('TeamViewer QuickSupport'!), dat in
feite geen installatie vereist, kan Computerhulp Direct u ook op afstand hulp
bieden. Enige vereiste is een werkende internet-verbinding en het voornoemde
programma.
Middels dit programma wordt de besturing van uw computer (via een beveiligde verbinding!)
tijdelijk volledig door Computerhulp Direct overgenomen.
Voor een dergelijke sessie, dient u eerst een 'Hulp op afstand-abonnement op jaarbasis' af te sluiten. Na betaling kunt u dan per e-mail of telefonisch een afspraak maken.
Wat moet u doen wanneer een afspraak gemaakt is?
1. TeamViewer QuickSupport downloaden en installeren
Ga naar de website van TeamViewer om het programma
'TeamViewer QuickSupprt' te downloaden en uit te voeren (= klik daar op de blauwe knop 'Deelnemen aan
afstandsbedieningsessie'!). Wanneer er een 'Beveilgingswaarshuwing' op uw
scherm verschijnt, hoeft u zich daar niets van aan te trekken (negeer deze
waarschuwing gewoon en klik op 'Ja'!).
2. Uw TeamViewer Partner-ID en Wachtwoord telefonisch doorgeven
Vervolgens krijgt u op uw computer een 'TeamViewer QuickSupport-scherm' met een
ID en Wachtwoord (nummers!) te zien. Geef deze beide nummers telefonisch aan
Computerhulp Direct door. Daarna wordt er tussen uw computer en die van
Computerhulp Direct een (beveiligde!) verbinding tot stand gebracht. Zodra dit
gelukt is, verschijnt op de pc van Computerhulp Direct uw bureaublad. Laat
daarom uw muis en toetsenbord verder met rust: De bediening wordt overgenomen!
3. Computerhulp Direct verbreekt de verbinding
Wanneer uw computerprobleem en/of -vraag naar tevredenheid is
opgelost/beantwoord, verbreekt Computerhulp Direct de verbinding. Daarna kunt u
dan het 'TeamViewer QuickSupport-scherm' sluiten.
Klik voor meer informatie over het afsluiten van een dergelijk abonnement op het hierna volgende infobulletin: 'Hulp op afstand-abonnement op jaarbasis'